Handleiding promotie

Landelijke PR en Samenwerking

Door samen te werken met partners als Filosofie Magazine, Maand van de Filosofie, Hogeschool voor Toegepaste Filosofie proberen we de zichtbaarheid van de Week van de Kinderfilosofie te vergroten. Zij promoten de activiteiten ook op hun websites en mediakanalen. Op minimaal 3 momenten (als de website live gaat, half maart én vlak voor het begin van de Week) worden er persberichten en mailings verstuurd naar kranten, tijdschriften, scholen, en andere mogelijk relevante organisaties.

Tips voor promotie van jouw activiteit

  • Werk je samen met een lokale partij? Maak dan over en weer gebruik van elkaars PR-kanalen, zoals een nieuwsbrief of advertentie in de lokale krant. Breng via die kanalen gezamenlijk je activiteit onder de aandacht. 
  • Gebruik in de communicatie zoveel mogelijk het logo van de Week van de Kinderfilosofie.
  • Deel jouw activiteiten ook op jouw eigen social media…
  • …en via onze social media-kanalen (insta, facebook, linkedin en youtube), zie elders in dit promotiepakket.
  • Attendeer je deelnemers op de prijsvragen die op de website staan, er zijn mooie prijzen te winnen!
  • Stuur persberichten naar lokale media om jou activiteit onder de aandacht te brengen. Een persbericht dat je kunt bewerken voor je eigen activiteit kun je hier downloaden.  

Gebruik logo

Om op zoveel mogelijk plekken de Week van de Kinderfilosofie terug te laten komen, is er een speciaal logo gemaakt in een aantal variaties. Het is fijn als het logo zoveel mogelijk gebruikt wordt.
Maak je drukwerk en/of heb je een hogere resolutie nodig? Stuur dan een mail naar info@weekvandekinderfilosofie.nl, dan sturen wij een zwaardere versie.

 Twijfel je over het gebruik van het logo? Neem dan contact ook met ons op.

Voorwaarden voor gebruik van het logo:

  • Je gebruikt één van onderstaande logo’s in jouw communicatie
  • Je past het logo niet aan qua kleurstelling, verhouding of beeld.
  • Plaats een weblink achter het logo naar www.weekvandekinderfilosofie.nl. 

Websites, social media en nieuwsbrieven

Website
Promoot jouw activiteit ook op jouw eigen site, met logo van de Week van de Kinderfilosofie. Je kunt voor (een deel van) de tekst één van de persberichten gebruiken. Maak voor de activiteit eventueel een link naar de website van de Week van de Kinderfilosofie. 

Social Media 
Voor de Week zijn verschillende social media-kanalen. Gebruik onze social media-kanalen voor het onder de aandacht brengen van jouw evenement, het aankondigen ervan en achteraf voor het delen van foto’s die tijdens het evenement zijn gemaakt. Als de pers aandacht besteedt aan jouw evenement, deel dit dan ook.

Volg ons en deel!
Instagram
Facebook
Youtube
LinkedIn
Zie ook de tags onderaan deze pagina.

 

Eigen social media 

Organiseer je een activiteit en wil je op jouw social media gevolgd worden door de Week van de Kinderfilosofie? Laat het ons dan weten.

Nieuwsbrief

De Week van de Kinderfilosofie verstuurt regelmatig nieuwsbrieven de komende maanden. Hierin worden leuke activiteiten uitgelicht en is er aandacht voor hoe we in de pers zijn verschenen. Sta jij met jouw activiteit op een website, in de krant of heb je op een andere manier media-aandacht gekregen? Laat het ons weten, we maken een persmap van alle media-aandacht tijdens de Week

Beeldmateriaal

Het idee is om rondom de Week een soort tsunami aan media-aandacht te genereren. Heb je leuke foto’s of filmpjes van het filosoferen? Van een activiteit tijdens de Week of van een ander moment? Stuur ze ons toe (redactie@weekvandekinderfilosofie.nl), dan geven we dit een plekje op de website, in de nieuwsbrief of via onze social mediakanalen.

Tips

  • Maak foto’s en filmpjes tijdens jouw activiteit 
  • Bedenk een opdracht waarbij de kinderen tijdens de activiteit zelf foto’s moeten maken
  • Denk er wel aan dat beeldmateriaal dat je ons toestuurt rechtenvrij moet zijn, of dat jij die rechten zelf hebt.
  • Denk er ook aan dat als er kinderen of jongeren op het beeldmateriaal staan, zij (of de ouders) hier toestemming voor hebben gegeven volgens de AVG-richtlijnen
  • Geen toestemming?
    • Maak foto’s van gebogen hoofdjes, van handen, van voeten, vanaf de achterkant; zorg ervoor dat de kinderen niet herkenbaar in beeld zijn.

NB! Wij gaan er vanuit dat als wij beeldmateriaal van jou krijgen, wij dit mogen gebruiken van jou, maar ook van iedereen die herkenbaar in beeld is.

Tot slot

  • Aandacht hoeft niet alleen online te zijn. Maak een leuke poster voor op de locatie van jouw activiteit. 
  • Vraag de locatie van jouw activiteit hoe jij mee kunt liften op hun communicatie!
  • Stuur de school (en de ouderraad!) een verslagje van de activiteit voor in de nieuwsbrief, zo bereik je ook de ouders!
  • Bestel op tijd de boekjes! Geef alle kinderen het boekje mee, zodat ouders thuis ook kunnen zien wat kinderfilosofie inhoudt. 
  • Doe er eventueel een folder bij van jezelf en hoe en waarvoor ze jou in de toekomst in kunnen schakelen!